DIFFERENCIÁLÓ PEDAGÓGIAI MÓDSZEREK – TÓTH ZSUZSANNA

A képzés főleg a gyakorlati ismeretek átadására épített. Érdekes jellemformáló, empátia – és személyiségfejlesztő drámajátékok megismerésével fejlesztette pedagógiai módszer és eszköztárunkat. A tréningvezető a csoportmunka fontosságát hangsúlyozta, amelyet az iskolai oktató és nevelő munkánk során alkalmazhatunk. A kipróbált játékok egyaránt alkalmasak az iskolában előforduló konfliktusok és problémahelyzetek megoldására.

 

A számunkra két legjobban alkalmazható az „osztálytalálkozó” és a „legnagyobb konfliktusom” című gyakorlat volt. Az osztálytalálkozó játék jellemformáló hatását emelnénk ki, míg a legnagyobb konfliktusom játékot kiválóan tudjuk majd alkalmazni az osztályon belüli mélyebb konfliktusok megoldásában. Egy probléma, más szemszögéből történő vizsgálata tágítja a látókört és más megvilágításba helyezi a dolgokat. Mindez jelentős mértékben hozzájárul a mindennapjainkban előforduló gyermekek közötti súrlódások megoldásának elősegítésében. Így érzelmi akadályozottság nélkül képesek a diákok a tanulásra koncentrálni, az iskolai szocializációs folyamatok is sikeresebben zajlanak le.

 

A témához kapcsolódó szakirodalomból önállóan is bővíthetjük ismereteinket.

A jó hangulatban lezajlott képzés, további, a témához kapcsolódó ismeretek elsajátítására ösztönöz minket.

KÉTHELY-DIFFERENCIÁLÓ PED 2-1 KÉTHELY-DIFFERENCIÁLÓ PED 2-2 KÉTHELY-DIFFERENCIÁLÓ PED 2-3 KÉTHELY-DIFFERENCIÁLÓ PED 2-4 KÉTHELY-DIFFERENCIÁLÓ PED 2-5